Vores styrende principper har længe været fundamentet for den måde, Toyota driver forretning. Principperne blev fastlagt ved virksomhedens start i 1937 og opdateret i 1997. Principperne udgør stadig kernen i vores ledelsesfilosofi og hjælper os med at sikre udvikling gennem respekt, tillid og ansvar i vores forhold til mennesker, kulturer, nationer og miljø.
- Respekter sproget og loven i alle lande. Vær åben og ærlig i forretningsformen og optræd som en god verdensborger.
- Respekter kultur og traditioner i alle lande og bidrag til økonomisk og social udvikling i de respektive samfund.
- Sæt forretningsmål, der sikrer innovative og sikre produkter, der kan forbedre livskvaliteten verden over.
- Skab avanceret teknologi og tilbyd kvalitetsprodukter og -services, der opfylder kundebehov over hele verden.
- Skab en virksomhedskultur, der fremmer både den individuelle kreativitet og værdien af teamwork, og samtidig styrker tillid og respekt mellem medarbejdere og ledelse.
- Skab vækst i harmoni med det globale samfund via innovativ ledelse.
- Arbejd med stærke partnere inden for forskning og udvikling for at opnå stabil og langsigtet vækst samt gensidigt udbytte.