1. Om Toyota
  2. Til glæde for alle
  3. Toyotas vision og filosofi
  4. Vores grundlæggende principper

Vores grundlæggende principper

Læs om vores grundlæggende principper i ledelse og vores holdning til vores interessenter.
Vores grundlæggende principper har længe været et fundament for den måde, vi driver vores forretning på. Principperne blev først udarbejdet, da vores virksomhed blev grundlagt i 1937 og siden opdateret i 1997, og de er stadig kernen i vores ledelsesfilosofi.
  • Et stærkt fundament


    Siden Toyotas begyndelse har vi handlet i overensstemmelse med vores grundlæggende principper. De gør det muligt for os at producere pålidelige køretøjer og støtte positivt op om udvikling af samfundet gennem innovation og levering af produkter og tjenester af høj kvalitet. Vores principper indebærer udvikling gennem respekt, tillid og ansvar i vores forhold til mennesker, kulturer, nationer og miljøet.



  • Vores grundlæggende principper

    Siden 1937
    (opdateret i 1997)

  • Respekter hvert land og regions sprog og lovgivning, og vær en stærk partner gennem gennemsigtige og retfærdige forretningsaktiviteter både lokalt og globalt.
  • Respekter kulturen og skikkene i hvert land og region, og bidrag til økonomisk og social udvikling gennem virksomhedsaktiviteter i deres respektive samfund.
  • Dediker forretningen til at levere innovative og sikre produkter og til at forbedre livskvaliteten for så mange som muligt gennem alle vores aktiviteter.
  • Skabe og udvikle avancerede teknologier og levere fremragende produkter og tjenester, der opfylder kundernes behov over hele verden.
  • Fremme en virksomhedskultur, der forbedrer både individuel kreativitet og værdien af teamwork, samtidig med at gensidig tillid og respekt mellem arbejdskraft og ledelse respekteres.
  • Vær med til at sikre vækst i harmoni med det globale samfund via innovativ ledelse.
  • Arbejd med forretningspartnere inden for forskning og produktion for at opnå stabil, langsigtet vækst og gensidige fordele, og samtidigt være åben for nye partnerskaber.