Toyotas europæiske forsyningskæde

Sikring af just-in-time-levering af komponenter, tilbehør og køretøjer i hele regionen
Hver dag sender vi tusindvis af komponenter, tilbehør og køretøjer over hele Europa. Vores forsyningskæde-procedurer sikrer, at vores fabrikker, detailhandlere og kunder modtager deres produkter på det rigtige sted og på det rigtige tidspunkt.
  • Vores europæiske forsyningskædenetværk

    Fra begyndelsen af en bils livscyklus til bortskaffelse, fokuserer Toyotas sofistikerede forsyningskædenetværk på at reducere miljøpåvirkningen fra vores produkter og aktiviteter. Flere cross-docks og konsolideringspunkter i hele regionen understøtter leveringen af komponenter og reservedele til vores produktionsanlæg. Køretøjslogistikgrupper i vores europæiske knudepunkter, cross-docks og havneoperationer sikrer, at vores kunder får deres køretøjer til tiden, hver gang. Til eftersalgsaktiviteter har vi en omfattende forsyningskæde til at organisere og supportere servicedele og komponenter.

  • Logistik for produktionsdele

    Vores produktionskontrolteam har lige fra start det komplette overblik over alle køretøjer, der vil blive produceret i Europa i løbet af de næste fem år. Det sikrer også, at vores europæiske produktionsvirksomheder (EMC'er) er parate. Toyotas forsyningskæde er involveret i tidligt reservedels- og emballagedesign og netværksoptimering for at reducere gennemløbstiden, reducere CO2-udledningen og forbedre kvaliteten og sikkerheden. Ved hjælp af Toyota Production System (TPS) er vores mål at sikre Just-In-Time-eksekvering af forsyningskædeoperationer mod vores otte EMC'er.

  • Køretøjslogistik i hele Europa

    En række strategisk placerede bildistributionscentre håndterer både vores europæisk byggede modeller og dem, der sendes til Europa fra udlandet. Disse logistikcentre sikrer, at alle køretøjer kommer til deres kunder til tiden, hver gang. Opnåelse af ETA (estimeret ankomsttidspunkt), samtidig med at gennemløbstider og CO2-emissioner reduceres, understøtter alle køretøjslogistikoperationer.

  • 7

    dedikerede knudepunkter

  • 3.300

    leveringssteder/nat

  • 88

    lande, hvoraf 29 er i Europa

  • ~585K

    reservedels- og tilbehørstransaktioner/dag

  • Forsyningskæden for reservedele

    Service Parts Supply Chain Group driver 18 centrale distributionslagre i hele Europa. Ved hjælp af en hub & spoke distributionsmetode sender de tusindvis af komponenter og tilbehør hver dag til over 3.300 detailhandlere i hele Europa og datterselskaber over hele kloden.

Læs også om

De seneste nyheder fra Toyota